22 лютого для маленьких читайликів 1-В класу ліцею №8 бібліотекарки філії №4 провели день інформації «День без книги — день без сонця».
Діти відгадували загадки, взяли участь у казковій вікторині, подивилися дитячі газети та журнали, цікаві кольорові енциклопедії, де маленьким розумникам можна знайти безліч неймовірної інформації. «Моя мама читає мені казки, а я трішки лиш читаю, але більше можу вірші, — розповідає учасниця заходу Аліна. — А тепер я знаю, що я хочу читати! Мені так сподобалася енциклопедія “Про міста”. Там такі невеликі й цікаві розповіді! Обов’язково прийду в суботу з мамою до бібліотеки, щоб взяти цю книгу. А ще мені сподобався журнал “Колобочок”, “Смайлик” теж цікавий. Там навіть головоломки є! Жаль, що писати ручкою чи олівцем у журналах не можна, а то я б усе розв’язала! Я і на питання вікторини давала тільки правильні відповіді!»
Одна з найважливіших дат останнього місяця зими — 21 лютого, адже сьогодні Міжнародний день рідної мови, який нагадує нам про право і честь кожного розмовляти рідною.
Нині бібліотекарки філії №4 провели інтелект-вікторину «Мова — життя основа», запросивши п’ятикласників та шестикласників ліцею №8. «Нашу рідну мову потрібно очищати від суржику та росіянізмів, — розповіла бібліотекарка Ганна Дзензюр. — Діти ж найкраще запам’ятовують інформацію під час гри. Тому ми проводили захід в ігровому форматі: утворили дві команди “Україна” та “Бандерівці” та запропонували їм почергово відкривати спеціальні слайди, що містили завдання з шести тем. Кожне завдання включало слово-суржик, яке потрібно було виправити на український варіант. Виконання такого завдання приносило команді від 100 до 500 балів. Навіть ті, що соромилися і боялися відповідати, до кінця гри вже з нетерпінням чекали своєї черги».
Крім великої інтелект-вікторини, діти роз’язували мовні приклади та малювали мовні квадрати. Такі веселі вправи дуже сподобалися учням. Захід закінчився коротким оглядом книг про мову, які мають популярність у бібліотеці.
А ви брали у бібліотеці-філії №4 книжечки про кумедного баранчика Рассела, якого придумав відомий англійський художник-ілюстратор Роб Скоттон? Ось її маленькі читачі цілий тиждень читали історії про цього веселого кудлатого бешкетуна, а в суботу, 17 лютого, зустрілися у читальній залі книгозбірні, щоб створити баранчика власноруч.
У хід пішли ножиці, папір, вата, а ще море блискіток! Як сказала першокласниця Соломійка: «У книжці баранчик Рассел втратив свою улюблену зірочку, а на нашій майстерці він сам став зірковим від блискіток та наліпок». Соломійка навіть корону йому наліпила! «Я так люблю наші майстерки у бібліотеці, — зізнається читачка Камілла. — Ми не просто щось виготовляємо, ми читаємо книжечки про героїв поробок! Це так весело!»
У маленького зайченятка Куцика велика біда. Він послухався поганих порад ворони Карр-Карри та об’ївся солодощів, через що вкрився червоними цятками. Як тепер допомогти малому?
9 лютого працівниці бібліотеки-філії №4 у межах роботи читацького об’єднання «Час історій» відвідали дитячий садочок «Лелеченя». Там провели коментоване читання «Куцикові цятки» за мотивами однойменної книги Богдана Жолдака.
Діти зі співчуттям слухали історію зайчика, який захворів через свій непослух, адже не всіх дорослих можна і потрібно слухати. «Слово мами — основне правило для будь-якого малятка чи звірятка. Не всі продукти однаково корисні. Часто буває, що за смачненькими ласощами ховаються великі проблеми», — зауважили для діток бібліотекарки.
Допомогла закріпити такі знання гра «Нагодуй зайченятко». Чудове іграшкове зайченятко Ґудзика створила для учасників читацького об’єднання художниця ЦБС. Також вона підготувала набір різноманітних зображень смаколиків. Бібліотекарки запропонували дітям «пригостити» зайчика корисною їжею, а от шкідливі ласощі маленькі читайлики викидали в сміттєвий бак.
Враженнями ділиться учасниця заходу Маргарита: «Я не знала, що можна захворіти від солодкого. Мені шкода зайчика, адже він був змушений пити гіркі ліки. А ворону мені не шкода, бо вона погана, намовила зайчика не слухатися маму! Дуже цікава історія».
Якщо ви прагнете оволодіти новими навичками, які допоможуть вам у навчанні та роботі, то відеоогляд «"Дія. Освіта": можливості платформи» якраз допоможе вам у цьому!
Дане відео було розроблене спеціально для промоції роботи Хабу цифрової освіти, який з 2020 року функціонує у бібліотеці-філії №4. Працівники бібліотеки допомагають користувачам з реєстрацією на порталі та проводять ознайомчі віртуальні екскурси платформою, знаходять найкорисніші для відвідувачів серіали та гайди.
Ролик уже було презентовано у вайбер-групі для учнів ВПУ №4.
Як не зриватися на рідних? Як самостійно допомогти собі в момент сильного стресу? Як позбутися нав’язливих тривожних думок та нормалізувати сон? З цими питаннями допомагала розібратися психологиня БФ «Рокада» Олена Шевчук під час тренінгу «Навички самовідновлення емоційного стану». Він відбувся 7 лютого у бібліотеці-філії №4.
У межах зустрічі на відвідувачів чекало креативне знайомство та створення нитки дружби, яка об’єднала присутніх у дружне коло. Розповідає учасниця тренінгу Леся: «Найперше нас навчили вирізнити свої основні ресурсні канали, які допомагають знизити стрес. Ми малювали ромб, в який записували свої дії під час стресу, а потім аналізували, до якої сфери відноситься кожна дія. В результаті було видно, які сфери ми використовуємо рідко, а які — часто. Виявляється, дуже важливо задіювати не тільки емоційні чи соціальні сфери, але давати тілу рух та енергію. Правильний баланс у роботі ресурсних каналів — запорука зниження стресу, фізичного та психічного здоров’я».
Проаналізувала психологиня пані Олена: «Під час тренінгу ми з групою виконали вправи за методикою послідовної релаксації Е. Джейкобсона. Ці вправи рекомендують робити регулярно, особливо перед сном. Вони прості, але дуже дієві й допомагають контролювати свій організм, зокрема, знижують кров’яний тиск та рівень кортизолу, полегшують симптоми тривожності та допомагають боротися з безсонням».
Додає учасниця тренінгу Лідія: «Після травмуючої події у моєму житті я відчувала потребу в підтримці. На даному тренінгу зрозуміла, які дії я можу зробити самостійно, щоб покращити свій стан. Чудово, що в бібліотеці організовують такі тренінги, адже зараз у більшій чи меншій мірі від стресу страждає кожна людина. Важливо не дійти до повного психологічного виснаження. Дякую за захід!»
Практичне заняття «Техніки стабілізації: як допомогти собі, коли ти відчуваєш страх, сум, злість, тривожність»7 лютого організували для дітей — читачів бібліотеки-філії №4. Його провели психологи БФ «Рокада» Людмила Бездітна та Олександра Левицька.
Заняття мало релаксаційну мету. Психологи навчали, як правильно дихати при тривожному стані. Метод називається «10 пальців». Дітям роздали малюнки рук. Всі разом дихали, загинаючи пальчики. Також малечі запропонували застосувати техніку "мокрого пса", під час якої учасники з психологами виконували рухи, що імітували поведінку собачки, котра обтрушує себе після купання.
Пізніше учасники обирали картки, на яких були малюнки, пояснювали їх значення. Персонажі з карток мали поподорожувати до Африки. «Я отримала картку з білим ведмедем, — поділилася враженнями третьокласниця Злата. — Він ніколи не був у теплій країні. Я теж хотіла б поїхати з ним до Африки. Ми зробили б селфі біля пірамід й обов’язково вирушили б на пошуки золота».
Зазначає завідуюча бібліотеки Тетяна Венгрова: «Емоційне здоров’я дітей залежить не тільки від батьків чи шкільного колективу. Діти самі часто перебільшують деякі проблеми, чим загострюють свій психологічний стан. Психологи навчали їх розбиратися у власних емоціях, адже набувати навички "сортувати" та аналізувати емоції потрібно якомога раніше. У такий спосіб і виховується потрібна зараз стресостійкість. Бібліотека спільно зі спеціалістами фонду мають намір продовжувати подібні тренінги, адже тема психологічного здоров’я у наш час актуальна як ніколи раніше».