пʼятниця, 25 вересня 2020 р.

«Рідне місто моє».

 

Я у місті такому живу,

Що відоме у цілому світі.

Мій Хмельницький, мій сон наяву!

В. Міхалевський

Напередодні святкування 589-ї річниці народження Хмельницького у філії № 4 з учнями шкіл південно-східної частини міста провели інформаційний круїз «Рідне місто моє».

На жаль, в умовах пандемії не можна запросити до книгозбірні багато читачів, але ті, кому вдалося потрапити на захід, із задоволенням переглянули мультимедійну презентацію «Чарівне місто над Бугом» і послухали розповідь бібліотекарок про минуле та сучасне життя міста.

Також для діток влаштували огляд літератури, котра розташувалася на книжковій виставці «За тебе кращої не знаю, Хмельниччина моя», та провели історичну вікторину «Як ти знаєш своє місто?».

Враженнями від інформаційного круїзу поділився Жмут Дмитро, учень 5-Б класу ЗОШ №14: «Ми й досі вже чимало знали про наш Хмельницький, але сьогодні додались якісь цікаві факти, чимало потрібної інформації, яка стане у нагоді на уроках у школі. Я пишаюся, що моєму місту уже 589 років!».

Надія Васильєва, бібліотекарка бібліотеки-філії №4

 

понеділок, 14 вересня 2020 р.

«Природа благає про допомогу».

 «Природа не має органів мовлення, але створює мову й серце,завдяки яким говорить і почуває»

(Й. В.Гете)


Сьогодні екологічна освіта розглядається як неперервний процес, що охоплює всі вікові й соціальні групи населення, передбачає рух до усвідомлення і практичної реалізації природозберігаючих технологій дорослою людиною.

Пріоритетним є гармонійне співіснування людини і природного середовища, що допомагає поєднувати світосприйняття «розумом та серцем», тобто передбачає шанобливе ставлення до природи, вчить захоплюватися багатством і досконалістю форм рослинного і тваринного світу, стаючи захисником природи.

Завдяки заходам у бібліотеках, дітвора знайомиться з проблемами взаємин людини і природи та вчиться розуміти що термін «екологія» (як теорія природокористування) – це «екологія культури», «екологія душі».

У рамках міської «Програми охорони довкілля на 2016-2020 роки» працівники бібліотеки-філії №4 підготували онлайн-перегляд літератури «Природа благає про допомогу».

Перегляд на Ютуб каналі за посиланням:

https://youtu.be/od603eJVUh0


четвер, 10 вересня 2020 р.

Як допомогти дитині полюбити читати?

 


Рекомендації батькам першокласників

Читання – це віконце, через яке діти

бачать і пізнають світ і самих себе.

В. Сухомлинський

Шановні батьки, насамперед, діти повинні користуватися бібліотеками!

Це корисно навіть тим, у кого вдома є багато книг. Сам дух книгозбірні схиляє до читання, а як цікаво дізнатися, що читають товариші, поцікавитися новинками літератури, вибрати і прочитати книгу, яка тільки-но надійшла до бібліотеки, стати першим її читачем – все це приносить радість дітворі! І ви повинні постійно підтримувати це в дітях.

Зрозуміло, дитина розпочинає знайомство зі світом у колі своєї родини. І звісно, батьки посідають головне місце у вихованні та формуванні ціннісних орієнтацій, світогляду, знайомлять з нормами поведінки, трудовими навичками.

Тож, шановні батьки, саме від вас залежить формування читацьких інтересів та культури читання вашої дитини.

А для цього:

ü   Як тільки ваша дитина навчиться читати, приведіть її у бібліотеку, де фахівець познайомить її з першою книжкою для самостійного читання. 

ü   Сприяйте і постійно контролюйте читання своїх дітей.

ü   Подавайте добрий приклад своїй дитині, показуючи, як вам подобається читати книжки.

ü   Купуйте своїй дитині книжки, які задовольнять її індивідуальні потреби.

ü   Дбайте, щоб змалку в дитині створювався читацький досвід. Для цього знайомте її з різноманітною літературою.

ü   Привчайте свою дитину працювати з книжкою систематично, а не час від часу.

ü   Обговорюйте з дитиною прочитане.

Як правильно це зробити:

ü  Перед читанням чи під час читання з’ясуйте чи є незрозумілі слова.

ü  Поцікавтесь, чи зрозуміла дитина прочитане.

ü  Запитайте, чи сподобалося дитині прочитане.

ü  Поцікавтеся, що нового вона довідалась.

ü  Попросіть дитину розповісти про головного героя, найцікавіші епізоди.

ü  Які слова і вирази запам’яталися?

ü  Чого навчила книжка?

ü  Запропонуйте дитині намалювати малюнок до епізоду, який їй найбільше сподобався, вивчити уривок, якщо це вірш.

Обговорить з нею книжечку.

ü При обговорені прочитаного не наполягайте на своїй думці.

ü Поясніть незнайомі слова і розкажіть про словники.

ü Контролюйте тематику читання.

ü Коли радите дитині прочитати якусь книгу, то знайдіть час прочитати її самим.

ü Вчіть дитину бережливого ставлення до книги.

ü Створіть власну бібліотеку.

Джерело: Інтернет