Під час спілкування з молоддю бібліотекарки з’ясували, що діти доволі активно користуються ChatGPT, але не зовсім розуміють принципи його роботи.
Тож бібліотекарка розповіла про історію виникнення штучного інтелекту, про його можливості, що доступні зараз, про розробки гібридної моделі ШІ, яка б дозволила опрацьовувати одночасно різні типи даних.
— Я дізналася, як проходить тренування, тобто «контрольоване навчання» ШІ, — розповідає учасниця заходу Маргарита. — Особливо цікаво було те, що машини не сприймають малюнки так, як бачить їх людина, а розрізняють тільки пікселі та групи пікселів. Тому дуже важливо, щоб обсяги даних, наданих для обробки, були якнайбільші. І все ж потрібні люди, які б тренували штучний інтелект, виправляли його помилки. Виявляється, ми всі допомагаємо створювати матеріал для баз даних ШІ. Наприклад, коли на спеціальних картинках знаходимо певні зображення, світлофори, машини, дроти та ін. І ці дані вже служать на благо людини, адже є країни, де штучний інтелект керує автомобілями таксі. Хоча, на мою думку, трохи лячно їхати в машині, якою керує робот, а не людина. Я дуже задоволена тими знаннями, які отримала завдяки практикуму.
— З чатом ChatGPT я працював і раніше, — розповідає другокурсник Костянтин. — Але під час практикуму відкрив для себе Bing AI від Microsoft. Цей чат-бот уміє не тільки спілкуватися, але й створює малюнки за описом. Це дуже корисно для оформлення презентацій в училищі. Загалом я взяв з практикуму багато корисної інформації, яку можна використати у навчанні.
— У рамках практикуму учням була представлена навчальна платформа «Дія. Освіта», — розповідає керівниця гуртка Ірина Браславець. — Бібліотекарі презентували навчальні потужності платформи та порадили навчальні серіали, зокрема «Штучний інтелект для школярів». Освітні серіали з цифрової грамотності дають великий потенціал у навчанні. Дозволяють опанувати та активно використовувати новітні технології. Ми дякуємо бібліотеці за співпрацю та плануємо нові зустрічі.
Немає коментарів:
Дописати коментар